vineri, 14 martie 2014

Experienta mea ca student Erasmus

Buna!


Dupa cum am spus in postarea anterioara, am fost plecata din tara in calitate de student Erasmus la Universitatea Alma Mater Studiorum, Universita di Bologna.
In primul rand toata aventura a inceput acum un an cand am inceput sa imi pregatesc actele necesare pentru plecare si candidatura. In primul rand este nevoie de intocmirea unui dosar de candidatura care trebuie sa contina:

  1. foaia matricola - de la secretariat. Eu nu am platit nimic pentru eliberare. Aceasta trebuie sa contina materiile pe care le-ai facut pana acum, notele obtinute si numarul de credite. Nu sunt inca lamurita daca trebuie si in limba universitatii gazda. Initial asa mi s-a spus, dar nu mi s-a mai cerut apoi si am ramas cu foaia matricola in limba romana.
  2. formularul de inscriere, cu precizarea optiunilor (maxim 7, apartinand unui singur spatiu lingvistic)
  3. CV in limba romana si in limba tarii gazda. CV-ul nu este unul de angajare si este important, si se adauga la punctajul pentru candidatura, daca ai participat la seminarii, cursuri si alte activitati de genul acestora.
  4. scrisoarea de intentie in limba romana si in limba tarii gazda prin care soliciti aprobarea bursei. Gasiti exemple pe internet
  5. certificat international de limba in functie de limba in care vrei sa studiezi. In cazul meu am fost la facultatea de limbi straine din cadrul universitatii mele si am dat un examen iar peste o saptamana mi s-a eliberat un certificat de limba valabil doar pentru bursa Erasmus.
Apoi in continuare va trebui sa te consulti cu profesorul care se ocupa de bursele Erasmus din cadrul facultatii tale pentru alegerea materiilor. In cazul meu a trebuit sa imi aleg materiile astfel incat sa mi se poata echivala atunci cand revin in tara, foarte important fiind si numarul de credite de 30 pentru fieacre semestru. In mod normal aceste informatii si multe altele(formulare, exemple, etc) ar trebui sa le gasesti pe site-ul facultatii tale.
Mai interesant consider ca este sa va povestesc despre experienta pe care am trait-o. Am luat biletele de avion(trebuie sa le pastrezi pana la intoarcerea in tara, deoarece trebuie adaugate la dosar) si pe 21 septembrie am ajuns in Bologna, Italia, fara sa am nici o idee de unde voi sta peste noapte. Nu pot decat sa va zic ca am fost norocoasa si profesorul meu mi-a facut cunostinta cu un alt student roman, de la mine din facultate care studia acolo. M-a asteptat la gara. 2 nopti am dormit la el, iar ziua am batut strazile cautand cazare.
 Sunt mai multe astfel de locuri, cu pereti plini cu anunturi de camere de inchiriat, pe toate gusturile.




In cazul in care norocul nu va surade exista moteluri care va gazduiesc pe timpul noptii, iar pe timpul zilei trebuie sa iti iei valiza si sa eliberezi. Sunt si destul de scumpe, in jur de 20-25eur pe noapte. Intr-un final mi-am gasit o camera in care am stat singura si pe care am platit 310eur/luna plus multe alte cheltuieli lunare. Ah, bursa a fost de 400eur, dar am primit initial doar 80%din valoarea totala a bursei, adica 320eur pe luna. Practic apartamentul era cu 2 camere, iar in cealalta camera era un baiat din Iran cu care m-am inteles foarte bine. Bologna este un oras cu preturi mari, asadar cheltuielile au fost proportionale. 
Eu am urmat cursurile de masterat in cadrul universitatii. Orele erau de dimineata pana pe la 4, iar in zilele cu pauza in orar, terminam cursurile chiar si la ora 6. Ceea ce nu mi-a placut a fost faptul ca nu am facut aplicatii/proiecte/exemple, ci foarte multa teorie. Domeniul fiind unul ingineresc, mi-a fost foarte greu sa invat principii doar pe baza de teorie, fara exemplu. In timpul anului nu am avut teme de nici un fel. Perioada de sesiune a inceput in decembrie, pe 16 decembrie am avut primul examen, apoi pe 21 decembrie cel de-al doilea, iar urmatoarele 2 le-am dat in luna februarie. In cazul meu examenele au fost 2 oral si 2 scris.Din fericire le-am promovat pe toate. Ca dificultate pentru mine, care nu sunt vorbitoare nativ de limba italiana si aceasta fiind prima ocazie de a vorbi in italiana cu vorbitorii nativi, a fost foarte greu. Am fost foarte stresata sa iau toate examenele deoarece nu stiu daca sunt sau nu zvonuri, dar daca nu iei toate creditele, trebuie sa inapoiezi din bani. Ceea ce mi-a placut foarte mult in sistemul italian este ca totul este informatizat, toate cursurile erau puse de profesori pe site-ul facultatii, actualizate si nu se intampla sa uite vreunul sa posteze cursul. Un alt lucru pe care l-am admirat a fost faptul ca practic poti da examen oricand, nu trebuie sa fie nici un martor, vorbesti cu profesorul, si atunci cand esti pregatit te duci si sustii examenul. Daca va intrebati daca am fost favorizata ca sunt student Erasmus, va zic sincer ca nu, in cazul meu nu a fost asa. Erau fosrte multi studenti cu nume strain care erau pur si simplu studenti ai facultatii, iar profesorii nu stiau ca esti Erasmus pana nu te duceai cu carnetul sa iti treaca nota. Trebuie sa luati in considerare ca este si dificil. Sunt multumita de experienta pe care am avut-o. Gandul cu care am plecat de acolo a fost ca nici macar in vacanta nu mai vreau sa vad Italia. De ce?! pentru ca sunt rasisti, ah si foarte lenesi(dar cu toate astea au toate terenurile lucrate. Oare de catre cine?!). Nu am reusit sa ma obisnuiesc cu mancarea, nu imi place pizza si pastele facute de ei, in schimb dulciurile sunt DEMENTIALE. Nu vreau sa intru in detalii legat de partea negativa a experientei, pentru ca vreau sa pastrez amintirile frumoase. Inca un aspect despre care vreau sa zic 2 cuvinte este programul super-marketurilor care este total diferit de al nostru. La ora 8 seara nu mai gasesti nici un super-market deschis, doar cafenele si pizzerii, iar duminica inchid de pe la ora 13, asta in cazul in care au program Duminica. Nu regret ca am trait experienta asta. Ca oras Bologna este un oras vechi, cu cladiri impunatoare, i se spune "Bologna la Rossa", pentru ca predomina culoarea rosie(de fapt este caramiziu), centrul este un cerc inconjurat de porti, semn ca pe vremuri era o fortareata. Nu cunosc istoria orasului si sincer nici nu am cautat sa o aflu. Eu sunt mai de graba indragostita de natura decat de cladiri care nu te lasa sa respiri. A fost foarte frumos, am avut musafiri, pe sora mea, pe prietenul meu, care au stat chiar si 2 saptamani la mine. Poate am omis unele parti, asa ca daca sunt nelamuriri astept comentariile si intrebarile celor interesati. In continuare va las cateva poze de prin Bologna.





 Pozele de mai sus sunt facute in Parcul Giardini Margherita.













That's it, Bye-Bye!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu